$datum='2009-02-13'

Berliner luft!

($skribent='johan borgert', $tid='12:01') {

'Vaknar upp i Berlin. Andre Myhrer aker ur storslalomen. Allt är precis som hemma.
Sen duschar Martin och far en uppenbarelse och Tobias börjar reka ställen dit vi bör ga för att lyckas ta oss in pa den pagaende filmfestivalen har i Berlin.
So, wir sind in die mitte von europeische historia. Vi anlände igar och svepte ein döner och vandrade oranienburgerstrasse upp och tillbaka. Vi känner oss hemma. Bor där vi bott förut, ätit där vi ätit förut.
Berlin...varför så speciellt? Jag vet inte, men jag gillar det. Idag börjar vi med att ga runt hela stan. Kanske topografie des terrors,
kycklingmiddag på die henne och vidare. Vi är hemma i ett främmande land och i dagens öron låter det som: Mitt Berlin och deras Tyskland.
Tyska tangentbord är svara. Jag aterkommer. Inget a med en prick och y:et sitter pa ett annat stalle. Men nu är det semester. Och jag tänker INTE sitta vid datorn. Das macht die berliner luft luft luft!'

}

0 kommentarer:

Skicka en kommentar