$datum='2009-02-28'

Goda grannar

($skribent='kalle danielsson', $tid='09:59') {

'Ja, då var det månadens sista dag och en vecka full av geometri, abstrakt estetik och asymmetrisk layout är över. Det har varit en fullmatad vecka, så på fredagskvällen tyckte jag att jag förtjänade något fint. Det blev en tvättid. Men mellan tvättarna sysselsatte jag mig med annat. Precis som Johan har skrivit har Anders rosat marknaden med mixar den här veckan. "Wow!". Jag lyssnade på dem. Jag såg Joppens film om Olle Ljungström en andra gång. Jag slängde sopor. Jag hittade tre lådor fabriksnya jeans med konstig passform från åttiotalet, så jag kunde inte låta bli att plocka med mig några upp i lägenheten. De passade tyvärr inte, men det där soprummet har givit mig så mycket annat fint. Det sägs dock att det är olagligt att plocka grejer därifrån, men "skit samma", som vi brukar säga i Holy Madre. Jag har sedan barnsben krälat och grävt i containrar och soprum, så jag kan inte sluta nu. Jag hoppas att mina grannar inte läser detta, men jag har soprummet att tacka för stora delar av mitt bohag. Bland annat skrivbord, fåtölj, köksstolar, video, CD-spelare, dator, golfset, tennisracket, squashracket, matberedare, brödkorg, skateboard, porslin, stor mängd fina glasburkar samt mycket annat smått och gott. Det vore väl synd och skam om alla de här sakerna hade skickats iväg och bara adderats till sopberget?

Som brukligt är på lördagar ska jag nu sticka iväg och sälja ukulelar, men sedan blir det en after work med gamla och nya bekantskaper från skivbolaget. Det blir fint.'

}

0 kommentarer:

Skicka en kommentar