$datum='2009-02-16'

Lite till

($skribent='Fredrik Hermansson', $tid='10:42') {

'Jag är medveten om att det är måndag och därmed dags för Anders Bennysson att dra sitt strå till den här stacken. Det har han emellertid inte gjort ännu och eftersom som jag sitter uttråkad på ett tåg på väg till Skåne, passar jag på att skriva lite till. Jag kan i skrivande stund konstatera att det är rejält med snö i trakterna kring Nässjö, samt att jag är på turné igen efter en helg i limbo. Det plötsliga turnéavbrottet inbjöd dock till en möjlighet att åka ut till Sigtuna och gå på en konsert med vissångaren Mats Paulson, som framträdde tillsammans med min far och Sigtuna vokalensemble. Det var en fin konsert. Särskilt imponerad var jag av Mats fina nylongitarr-spel. Det var ordning och reda förr i tiden. Man åkte till Spanien om man behövde lära sig spela gitarr och nöjde sig inte med att harva barréackord på stålsträngar. Mer sånt!


      Det var trivsamt att höra Mats, som ju fick lite av en ny vår när Håkan Hellström spelade in hans "Visa vid vindens ängar", sitta och redogöra för Daniel Gilberts förehavanden efter Broder Daniel.  Även trevligt att lyssna till de gamla turnéanekdoter som levererades senare under natten  av Mats och min far. De turnérade en hel del i slutet av sjuttiotalet och början av åttiotalet och när det var som intensivast kunde dom komma upp i uppemot 80 gig på en sommar(!).

           Nu laddar jag för gig i Wallanderland
'

}

0 kommentarer:

Skicka en kommentar