$datum='2009-03-31'

Jag såg min bror jonglera med definitioner av ord..

($skribent='Martin Leandertz', $tid='22:49') {

'visst, det var på söndagsmorgon efter en rysk lördagskväll med en hel del Ryski Standard. Ok, det kanske inte är sunt i det långa loppet men just då, just där, då de flesta mår ganska illa, så älskar jag hur det retas med mina grå kreativa hjärnceller. Hur man tittar på saker och förundras över hur vackert och otroligt allt är och hur ord är helt fantastiska när man sätter samman dem. Exempel, "Det här är inte ett ord, det är flera". Jag vet, fyllo tänker ni! men nej! Det handlar även om ordens värde och historia i mitt liv. Som helt plötsligt blev otroligt intressant. Av någon anledning har jag hakat upp mig på stereotypen stekare de senaste veckorna. Ja, jag ligger litet efter. - Min bror var på besök den här helgen i Huvudstaden, han var med på det ryska evenemanget hemma hos en vän. Det var bara vi tre, och en ryss, en stor ryss. Min bror sov den natten på vår soffa. - På söndagsmorgonen frågade jag min bror: - Står Stekare och Nörd i motsats till varandra? Det var då det hände; Min bror började veva och rotera med händerna och tog orden liksom i luften och flyttade runt dessa som om det var leksaksbilar. Händerna rörde sig som hos en sådan där bluffis på gatan som vill att man pekar på ett av tre kort och gissa under vilket av kortet som tärningen ligger. chop chop chop, så har händerna flyttat korten tretti gånger på tre sekunder.
- Nörd, Martin! det kan vara flera saker. - chop - En stereotyp som ingen vill vara, - chop - eller en insnöad person som vet allt om allt inom något område - chop - Stekare, Martin! är bara en sak. en kille i solbriller, shöen piké, flintastek på huvet och vet ingenting och allihop. - chop -. Alltså; Martin! En stekare och en nörd står både i motsats till varandra och i paritet med varandra. - chop -. Det var fantastiskt att se.

Det var en fin morgon som bara bröder emellan kan ha. Två nya konsumentprodukter hann vi filura ut, fascineras av intelligenta män och kvinnor på TED, fantisera om Jonas Jonassons (Bob hund) syntpark som lär vara större än Jean-Michel Jarres. Bara att ha en syntpark, va? Det ska jag ha när jag blir stor. Lyssna på nostalgi från gamla brädrullar från 90-talet.

Sen krockade jag med min bil idag också, eller påkörd bakifrån alltså 
'

}

0 kommentarer:

Skicka en kommentar