$datum='2009-03-20'

Stureplan

($skribent='johan borgert', $tid='16:58') {

'Hej! Denna vecka är jag på ett tåg till Orsa. Bloggandes från mobilen.
Borde byta dag, jag är aldrig riktigt där jag borde vara när det är
min tur.
Denna vecka har handlat mycket om titlar. Tänkte döpa skivan, har inte
gjort det förut. Visst Fabriksslavarna, den lilla delen av min
musikal, hade ett namn. Men det är inte lätt, det inspirerar och
upprör. Precis som det gjorde när Sture Allén skulle döpa den
renoverade arenan, som hette Gamla Ullevi. Han tog jobbet som konsult,
tog 1400 kr i timmen, jobbade trettiotvå timmar, och kom fram till att
arenan borde heta just, Gamla Ullevi! Jag tycker att det är
fullständigt lysande. Många har tyligen upprörts av att ha tagit
betalt för att "inte komma på något själv", men det tar tid att
analysera. Att komma fram till att existerande funktionalitet, i detta
fall namn, är det bästa är absolut inte fel. Det hände mig själv på
jobbet idag. Det är däremot fel att aldrig analysera nuläget. Så Sture
har slagit fast att Gamla Ullevi funkar bäst.
Själv tycker jag att förslaget Stureplan var väldigt roligt.
Solen lyser i Dalarna, imorrn ska jag ut och spåra. Vad vet jag inte. Ha det!'

}

1 kommentarer:

Anonym sa...

Rent spontant tycker jag att den kan heta: "Adel, Präster, Johan Borgert och Bönder"

Ser detta både som ett bandnamn och en albumtitel, men det är förstås min högst personliga åsikt.

/Oskar

Skicka en kommentar