$datum='2009-04-28'

att deklarera, deklarerade, deklarerat

($skribent='Martin Leandertz', $tid='19:10') {

'Färdig!

I helgen var jag hemma hos mina biologiska föräldrar.. jag behöver ingen teknisk bevisning! Det är så uppenbart. De bor i skogskanten av Norrköping, fin tomt, huset i kaos.. och alltid vackert väder.. känslan jag har av att åka ner dit är som semester, det är lungt, inga tvång.. bara vara. Verkligheten kommer snart ikapp, bara på vägen ner.. en, eller var det två, olyckor som orskaker köer.. det tog oss tre timmar och två godispåsar att färdas de ganska exakt 16 milen dit. (E4 söder (från Stockholm) för den ovise och inte 08a, eller 08or kan behöva en hint de med). Var alltså framme ca 22:00, då är det 48 timmar kvar av helgen innan måndagssömnen. Räkna bort två sovmorgnar plus två nätters sömn och kvar blir 48 - 2 * 10 = 28 h. När man börjar räkna på det känns 28 timmar ganska mycket.. det gör de inte när jag är där nere iallafall eftersom min förväntning är att slappa i ganska exakt 28 h så blir det ganska stressigt när man ska ut och se Norsholms lantbutik med eget hängmörat kött från gris, ko och lamm från granngården, och därefter titta på visningen på Norrköpings auktionsverk och dessutom hitta ett fint exemplar av Yngve Ekströms "Lamino" (nr 1475) och Bruno Mattssons fantastiska fällbord "Maria flap" (nr 1451). Så jag la två skambud, Men kom hem tomhänt. (man ska lägga på 20 %, det var det inte värt, eller jo egentligen, bordet i nyskick går på 27000 och det här var i fint skick). Sen ska man titta runt i stan och glana (= titta, så säger de inte egentligen) i skyltfönstren och fika med en bofasting (Hej Ekky). Sen ska man passa tid för gemensam middag och tvätta bilen för, för det tänkte jag skulle vara en slapp grej att bara göra så där.. det blev ju stressigt det med. är klart eftersom farsgubben och brosan inte får ändan ur så måste jag hjälpa mor med maten.

Jaha, det här var ju inte så kreativt skrivet.. men jag delar med mig. Ovansående text får citeras obegränsat med gånger utan referens till källa.

PS. Imorgon är det final i Man of the month, jag ligger i underläge då johan vände min ledning i torsdags. Spänningen är olidlig! Vi vet att Johan kör med fula trix, Martin måste använda all sin list för att undvika Johans vinande racket. Det kommer bli tufft, det kommer bli svettigt, ja, det kan till och med bli blodigt!'

}

0 kommentarer:

Skicka en kommentar