$datum='2009-04-24'

Det är vi som gillar Internet!

($skribent='johan borgert', $tid='14:55') {

'Förra veckan såg jag en affisch med texten ”Vi gillar Internet!” på. För några hundradelar tänkte jag att det var en lysande affisch och ångrade för ett svagt ögonblick att vi inte döpte om Holy Madre till Internet, som vi planerat. Sen upptäckte jag vem som stod bakom texten och tänkte om. Vi står nämligen inte riktigt på samma sida. I mångt och mycket. Man måste nämligen bidra lite själv också.

Jag, och Holy Madre, gillar verkligen Internet. Kan känna att jag hittills inte utnyttjat Internet tillräckligt. Men det är det vi försöker göra här. Vi utnyttjar Internet. Vi använder funktionalitet på Internet för att sprida information, som är av sådan karaktär att det antingen är vi som skapat den. Eller så har vi förädlat den. Alternativt att informationen är skapad med avsikt att visas/spelas upp.

Jag, bandet och kockarna har nu hållt på här, i princip varje dag sedan början av februari. Rent bloggeri! Vi gör det för att vi tycker att det är skoj och använder tjänster, som Spotify, YouTube, Blogspot, iCloud, MySpace, zShare, DropBox och allt vad de heter, för att vi gillar Internet. Inte för att de alltid är helt perfekta, men för att de är intressant och så småningom kanske kan bli riktigt bra. Vi utnyttjar de för att de är gratis, men framför allt för att sprida vår egen kreativitet.

Jag bestämde mig därför för att dela med mig. Vi är, som Martin noterat tidigare i veckan, lite försenade. Därför tänker jag, från och med 1 maj, dela med mig av all gammal skåpmat som jag och vi har spelat in under åren. En låt per dag. Minst till och med september. Säg en så där 120-150 låtar. Många av dem är i svagt skick, men jag gör det för att dela med mig. Det har ingenting att göra med det faktum att det är första maj, eller så. Jag vill bara framhäva kreativitet och hoppas att det kan smitta av sig. Så håll i hatten och ta emot. Och skivan som kommer i höst, den betalar ni förhoppningsvis för. Det har vi gjort.

I dagens öron: Lotta love!'

}

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis Kalle! Kan, som sagt, inte närvara på din stora dag. Håller tummarna för kanonväder. Hörde rykten att det blir kravallstaket i Vitabergsparken i morgon, efter att Polismyndigheten fått nys om ditt firande? Som en liten digital 30 årspresent ger jag dig två fram tills idag outgivna JB & HM klipp från Medis 070430. Punkkvalitet, men med charm!

http://www.youtube.com/watch?v=C3HRbMWmPmQ

http://www.youtube.com/watch?v=_jW5-Phm41E

Till sist, ge oss "Hot om Sex"! Ni plågar ju fansen!

/Oskar

T sa...

Du är lika snäll som jag har föreställt mig. Lägg gärna upp låtarna i 320 kb/s så vi som är riktiga musikälskare kan njuta av hyfsad kvalité istället för 192 eller något sådant blaj.

johan borgert sa...

Vet inte riktigt vilken kvalitet de kommer att hålla. Lite blandat. Eller rättare sagt mycket blandat. Håll tillgodo! Två dagar kvar!

Skicka en kommentar