$datum='2009-04-09'

Ibland händer det att jag håller vad jag lovar

($skribent='Eric Persson', $tid='00:29') {

'För några veckor sedan lovade jag att återkomma i ämnet discomusik, och det är precis vad jag gör nu. Jag har nämligen gått och blivit väldigt förtjust i den där lite sunkiga, monotona och (oftast) evighetslånga discon a la Paradise Garage. Man kan ju bara inte motstå sådant köttigt sväng och fulsnygga ljud! Tyvärr är utbudet av sunkdisco fortfarande ytterst begränsat på spotify, men här har ni i alla fall en liten playlist.

När jag ändå är igång kan jag lika gärna slänga in en temalista med min absoluta favoriteffekt alla kategorier: Autofiltret! Vad vore väl Daft Punk utan alla filtereffekter, vad vore väl Bootsy utan sin Mu-tron. Jag kan också passa på att avslöja att Bennysson lyckats pilla in ett och annat autofilter på kommande Borgert-skivan. Det känns mycket bra.

Och så kom påsken i år också. Hur i helsike räknar man egentligen ut när den ska infalla? Den är alltid på en helg så mycket vet jag... och så är det nåt med fullmånen tror jag. Hursomhelst, firas ska den i alla fall. Med flickvän och familj. I Hälsingland. Årets sista skidtrip. Ackompanjerad av tiominutersdisco. Naturligtvis.'

}

0 kommentarer:

Skicka en kommentar