$datum='2009-05-09'

8 maj i våra hjärtan

($skribent='kalle danielsson', $tid='22:01') {

'Tack Tobias, för att du inkräktade på min dag! På så sätt fick jag en liten frist då jag kunde smälta gårdagskvällen lite mer. Efter att ha gått och lagt mig vid 03:30 var det i morse bara att köra en upp och hoppa och iväg och jobba. Det gick bra. Men det gick ännu bättre igår! Jag hade extremt roligt bakom trummorna. Det kändes som att jag inte hade trakterat batteriet offentligt sedan sommaravslutningarna i den kommunala musikskolan. Det är en sanning med modifikation, men spänningen och nybörjarkänslan befann sig på samma nivå.

Sedan är ju frågan hur det gick och hur vi uppfattades. Jag tycker att Tobias sammanfattat det bra. Många jag pratade med efter spelningen kommenterade 'funken' och ville nog innerst inne även tillägga: "Vad håller ni på med egentligen?" Det är helt i sin ordning. Särskilt eftersom ledorden i arbetet med den nya skivan kom att bli "Varför inte?" och "Skit samma!". Den inställningen vill vi dela med oss av.

Appropå det här med en ny epok: Premiärspelningen med det nya avslutades med att vi kastade ut alla gamla t-shirts med Jag-tror-jag-heter-Daniel-ikväll-tryck. Nu måste vi göra nya och det får Joppen sköta. Johan och jag träffade honom en sväng idag och pratade lite om det nya omslaget. Det kommer bli fint!

Så. Då var resan fram till premiärspelningen avslutad så nu, professor Pontvik, är jag helt och hållet din i en dryg vecka framöver. Sedan är skolan över för den här terminen. Dagens låt är för övrigt den engelska förlagan till Smälter i ditt huvud, inspelad av Johan i Eindhoven. Är den inte på gränsen till bättre än den slutliga verionen så säg? Ladda!'

}

0 kommentarer:

Skicka en kommentar