$datum='2009-06-23'

Är det sommarlov, ellller?

($skribent='Martin Leandertz', $tid='21:09') {

'ja, man kan nästan tro det, så tomt på inlägg vi haft på sistone.

Ikväll lirar killarna boll på TV och man har återigen en ursäkt att ta sig en kall öl. Senast var det Midsommar och det var trevligt. Vädret var midsommarväder, som sig bör, några droppar från skyn och andra från flaskan. I år dansade jag kring stången, det har jag inte gjort på länge. * 1-3 till Sverige i skrivande stund * När jag staplade runt kring stången kund jag inte annat än fundera tillbaka till den senaste resan till Indien då man inte kunde begripa att de höll på med så mycket konstiga saker. Men vi är alla människor och vi har oss själv att skylla för våra seder och bruk. Det är trots allt trevligt men jag orkar/vill inte ta reda på bakgrunden till dem, jag bara dansade med.

Nä, nu ser jag fram mot några fler mål! Skål, mål, alkohol (typiskt svenskt, typiskt töntigt, typiskt igenkännligt)
'

}

0 kommentarer:

Skicka en kommentar