$datum='2009-03-08'

My hometown

($skribent='Fredrik Hermansson', $tid='23:01') {

'                 Jag växte upp i Sigtuna. I nio års tid gick jag i samma klass i samma skola. Egentligen bytte vi från s:t Pers skola till s:t Olofs skola när vi började sjuan, men klasserna splittrades inte. I går var jag på 60-årskalas i matsalen på s:t Olofs skola. Det har gått femton år sedan jag senast var där. Jag blev inbjuden till en sån här klassåterträff för några månader sen. Den 28e Mars är det tänkt att vi ska återträffas på Farbror och company i Upplands Väsby. Det är ett företag som heter barambamba som tycker att vi bör ses. Jag anmälde mig aldrig och nu har jag hursomhelst fått ett speljobb då. En klasskompis som heter Merit stod som kontaktperson på inbjudan. Jag gillade Merit och tänkte att om hon går, går jag. Men inte ens Merit ska gå.På Barambamba.se(eller vad fan det nu heter), kan man se att det är sex personer från min klass som har tackat ja, men inte vilka. På kalaset träffade jag en annan gammal klasskamrats mamma. Hennes son, Carl-Johan, skulle inte heller gå. Jag hoppas att Merit, Carl-Johan och jag får tillfälle att ses en vacker dag och helst inte i Väsby. Det här knullar i öronen, tycker jag.'

}

0 kommentarer:

Skicka en kommentar