$datum='2009-03-20'

Ursäkta att jag är lite sen, men det va pga anledning

($skribent='Eric Persson', $tid='00:03') {

'Digitaliseringens oundvikliga konsekvens är tydligen att allting som går siffrornas väg så småningom måste bli helt gratis. I alla fall är det vad oraklet med den långa svansen menar. Och jag säger då inte emot. Själv har jag vad jag kan minnas betalat för siffror endast vid två tillfällen: 1. Jag behövde av någon outgrundlig anledning få ta i Claes Janssons "Har du kvar din röda cykel?" och 2. Jag var i akut behov av Bosnien-Hercegovinas nationalsång. Idag ligger de förmodligen oåtkomliga på en halv-död laptop jag har längst in i garderoben. Till skillnad från de vinyl- och cd-skivor jag faktiskt fortfarande konsumerar, de står fullt tillgängliga och prydligt uppradade i min hylla. Näe ni, musik som siffror kommer jag nog aldrig att betala för igen.

Senaste dagarna har jag gratislyssnat osunt mycket på den här lilla pärlan. Gör det ni med!'

}

0 kommentarer:

Skicka en kommentar