$datum='2009-04-24'

Jag lånar lite fredag

($skribent='Eric Persson', $tid='10:52') {

'Jag fastnade helt i synthen i går kväll. Trodde i min enfald att jag skulle få till det med midistyrningen av de interna ljuden. Man kan ju tycka att jag borde kunna det där, men det gjorde jag tydligen inte. Jag låtsades inte om mitt nederlag utan körde på ändå, i mono, utan midi. Lärde mig i alla fall hur man editerar och sparar egna patchar, samt hur man lägger upp olika lager i performance-mode. Tiden rann iväg. Jag glömde helt bort att jag skulle blogga om de populäraste indiebanan-instrumenten och produktionstrenderna; eller frukt och grönt eller va det nu va jag hade tänkt skriva om. Nåja, jag tar det en annan gång. Till dess, lyssna på The Doves nya skiva, den är om inte annat ett produktionsmässigt mästerverk. Särskilt öppningslåten Jetstream. Mycket bra för att vara brittisk storbolagsindie!'

}

0 kommentarer:

Skicka en kommentar