$datum='2009-05-05'

Indien.. 45 grader och sand i maten

($skribent='Martin Leandertz', $tid='23:46') {

'På fredag smäller det, Strand kommer smälla av i en fantastisk eruption...  fredagens öron kommer gråta saliga tårar. och vem vet, Johan kanske bloggar från scenen,  ett Live-blogging-jamsolo?

På lördag åker jag till Indien, närmare bestämt till Rajasthan, eller ännu närmare bestämt till Jodhpur. Det är i Tharöknen. Temperaturen håller mid-forties, enligt CNN weather reporters väderglada väderkille, vilket med dagens ören låter ganska varmt. Dessutom var det på väg en värmebölja.. vadå? normalt 45 grader, och hur mycket ska jag lägga på för att få en värmebölja?

Så vi får se hur det blir med blogg nästa vecka.. men jag ska göra mitt bästa för att avlägga en rapport från Öknen.. det finns en annan bra ökenskildring som nog skiljer sig en smula från den jag kommer uppleva, Fear and Loathing in Las Vegas.

Och så en liten tävling (fina priser lottas ut bland de 2 första rätta svaren, dvs svarar du rätt har du hela 50% risk att vinna)
Fråga: Vart hör denna sammansättning av ord hemma?
"Jag hade tur härrom dan, det var ingen som såg. Jag körde över en cyklist med min bil"
'

}

0 kommentarer:

Skicka en kommentar