$datum='2009-06-12'

Små stövlar i framtiden

($skribent='johan borgert', $tid='12:48') {

'Via artisten Little Boots, som inte verkar så där jätteintressant på skiva men desto mer intressant på internet, kom jag igår i kontakt med ett nytt instrument: Tenori-On! Japanerna har tänkt till igen (även om det var redan för några år sedan)!
Det handlar om visualisering av musikskapande. Little Boots gjorde sig känd genom att spela in covers med denna apparat. Kolla in Hot Chip-covern. Eller demo av instrumentet här.

Jag tycker det är otroligt fascinerande. Så pass att om jag hade lite för mycket pengar över, så skulle jag kunna tänka mig att göra hela nästa skiva på en Tenori-On. Eller varför inte på en Monome!

Håll till godo med tekniken! Snart ska jag ut i regnet och kolla på musik. Usch!
Men alla mina tankar går denna vecka till Stureby. Ta hand om er!

/johan'

}

0 kommentarer:

Skicka en kommentar