$datum='2009-09-19'

Tillbaka till jamtiden

($skribent='kalle danielsson', $tid='16:24') {

'Igår var en dag i det stampade jordgolvets tecken. Till att börja med gjorde jag ett premiärbesök i Stockholms norra skärgård. Närmare bestämt på Svartlöga - en ö där det fortfarande saknas elektricitet och vegetationen är vild. De närmaste veckorna ska jag mentalt befinna mig där och rita på ett hus som ska klara sig själv, utan hjälp från stadens strömmar och pulsar. Det blir nog lite vass inblandat. Framåt kvällningen anlände jag åter till staden, men för att mildra chocken jag gick till Landet där Johan och Eric påpassligt nog befann sig. Den vana skärgårdsbesökaren Eric råkade där springa på Anders som jobbat med honom på Blidö (grannö till Svartlöga) och han skulle spela med bandet Lisa o Piu. De bjöd på en fin akustisk och folkig konsert (kalla det progg om ni vill) som fick mig att tänka på ett gammalt favoritband, med vilka jag nu bjuder på en liten lista. Det var allt för idag, men tills nästa gång: Varför inte Fairport Convention?'

}

0 kommentarer:

Skicka en kommentar