$datum='2009-02-11'

Begynnelsen

($skribent='Tobias Rydén', $tid='21:03') {

'Så här jag minns det. Det började så smått under Aslans tak, på Lion Café i Uppsala. Det var 2001. Det var kaffe och cigaretter. Det fanns en låtskatt men det fanns inget skivkontrakt. Lite visste vi då att vi skissade på vårt eget lilla MySpace. Holymadre skulle bli en sida där osignade artister kunde nå ut och sprida sin musik. Om man önskade så kunde man ta betalt för sin musik. Vi hade ett väldigt luddigt samarbete med ett litet Uppsalabaserat företag som utvecklat ett betalningsmedel för Molnet.

Vad som har hänt sedan dess låter jag någon annan berätta. Dock vet jag att det kom ett skivkontrakt, ett antal skivor, MySpace, FaceBook, Blogger och en bubbla som – utöver mycket annat – tog hand om ett litet Uppsalabaserat företag som utvecklat ett betalningsmedel för Molnet.

I och runt Holymadre har jag bl.a. verkat som dj, webbdesigner, programmerare och köksjon. Nu har jag en ny fjäder i hatten. Bloggare.'

}

0 kommentarer:

Skicka en kommentar