$datum='2009-02-09'

Måndag 090209

($skribent='Anders Bennysson', $tid='12:37') {

'Februari är månaden jag är född och är därmed en förbannad månad. Men den har några förtjänster för andra människor. Till missuppfattningarna om denna månad hör att den präglas av dålig väderlek. Det är tvärtom februari som får den i dvala försänkta nordbon att återigen sträcka på ryggen, lyfta huvudet mot den klara himlen, ta ett djupt andetag av frisk kall luft och börja hoppas på en lite enklare och ljusare tillvaro. Problemet är att skiftningen i väderleken är mycket förrädisk. Snart skall nämligen den mediokra månaden mars stövla in med svag sydlig vind och lokala regnskurar. Mars kliver på som en objuden gäst lurandes med bristande knoppar och inställsamt fågelkvitter bara för att sedan ta tillbaka det och visa upp sina tomma nariga händer. Mars jävlas och drar ut på pinan. Mars slår ned på människans inneboende tro på förbättring och förlåtelse. Mars blandar och tar. Ta bort mars. Ta också bort halva april eller låt april vara 15 dagar lång bara. Min bestämda åsikt är att vi i framtiden inte får tillåta detta frö av hopp - som februari varje år sår - att sakta dödas av tidsperioden mellan den 28 februari och den 15 april (datumet är en uppskattning som grundas på de 25 senaste årens erfarenheter av hur våren kommit till Stockholm). Så bort med det mediokra. Låt detta ske.

Mitt namn är Anders Bennysson och jag är producent på den kommande skivan med Johan Borgert & Holy Madre/Internet/Change Advisory Board/Länkarna. Mina dagar består just nu av 12 timmars mixande, fyra timmars natt-TV, två timmars sammanlagt matintag och sex timmars högljudda snarkningar. Nytt för idag var att jag sorterade och brände upp mina räkningar.  

Om en vecka kommer den nya skivan med Morrissey och det är med blandade känslor jag ser fram emot det. Han borde för länge sedan anlitat Johan Borgert & Holy Madre/Internet/Change Advisory Board/Dagens Öron till att skriva musiken till honom istället. Känns som mycket av det nya han gör bara är krönikor (visserligen bra sådana) över tråkig musik. Men han brukar ju alltid få till det på två eller tre låtar på varje skiva, så lyssna igen på "Life Is A Pigsty" från förra skivan.  
'

}

0 kommentarer:

Skicka en kommentar