$datum='2009-04-10'

Jag med konst

($skribent='johan borgert', $tid='14:40') {

'Jag är i Sandviken och åker bygden runt på Gästrike Konst. Har aldrig riktigt haft ögon för konst, men jag försöker. Med glädje. Nu bär det av till Gysinge för en talanterad tecknare. Invigningstalaren berättade bland annat om en pojke som skrivit om sitt besök på en utställning, när han undrat varför en tavla hängde upp och ner. Pappan svarade: "Det är kanske vi som står fel". Ibland kan man faktiskt undra.
Har plöjt igenom några DI Weekend hos svärmor idag. En mycket läsvärd tidning. Bland annat för att Jan Gradvall skriver som en fröjd för hjärtat. Det är alldeles för få som kan skriva intressant. Som tittar upp från naveln. Jag måste kolla upp det här med twitter.

Sandviken. För en falugrabb som mig är det mest förknippat som en storebror inom bandy. Det var liksom aldrig nån idé att hoppas på vinst.
Från Sandviken kommer Luger-Ola, vars musikaliska historia lämnar en ganska intressant bandyhymn kallad "Bollar av stål". Synd att den inte finns på spotify...
Eric inspirerade mig till dans igår, så i dagens öron låter det som om någon knäcker ägg.
Imorgon: återuppståndelse!'

}

0 kommentarer:

Skicka en kommentar