$datum='2009-02-06'

Holy Madre, Molnet och kvinnor till helgen

($skribent='johan borgert', $tid='08:56') {

'När företagen flyttar ut sina processer i Molnet. När vänner delar hemligheter i Molnet. När människor myntar uttryck som Homo Interneticus, för att beskriva en individ som utvecklar sitt eget vetande och sin kunskap tillsammans med andra i Molnet. När experterna berättar om sin syn på hur Molnet kan hjälpa oss ur Krisen. Då är vi också här. Holy Madre. I Molnet. Från datorer. Från telefoner. På Internet. Johan Borgert & Holy Madre & Internet.

Det är jag som är Johan Borgert. Sångare, musiker, låtskrivare tillsammans med bandet Holy Madre. Det har jag varit i ganska många år nu. Men det var längesen det kom någon skiva. Nu har vi spelat in en. Förra sommaren. Och hösten. Och vintern. Nu mixas den. För att senare i år befinna sig, i just Molnet. Fast då kanske det inte kallas så längre. Och bandet kanske heter Internet. Eller Molnet. Eller Change Advisory Board. Vem vet? Termerna förändras. Och vi kan ju inte vara sämre än att vi försöker förändra oss, vi också. Och dela med oss. Inte bara av musiken som vi gjort eller som ni kommer att få höra. Utan även av andra saker. Vi har inget direkt mål med vårat nya tillhåll i etern. Förlåt, Molnet. Vi sågs på Bistrot Paname i förrgår och fick för oss att; "Blogg, ja men! Det gör vi." Själv kan jag räkna de bloggar jag läst på min ena hand. Vet inte riktigt om vi gör det här med Molnet för er skull eller för oss själva. Men jag hoppas att det kan locka till något annorlunda leende. Vi kommer att ha en dag var i veckan.
Fredag – jag
Lördag – Kalle
Söndag – Fredrik (han är dock inte tillfrågad än)
Måndag – Anders
Tisdag – Martin
Onsdag – Tobias
Torsdag –Eric
Vilka de är får de berätta själva. Men jag skulle kunna tänka mig att de kommer att skriva om musik, mat, arkitektur, film, it-arkitektur, verksamhetsprocesser, kvällsaktiviteter och mycket annat.
Vad har jag att säga? Ja, jag kan berätta att jag jobbar som Lösningarkitekt. På jorden. Och i Molnet. Det kommer att avspegla sig både här och i musiken. Ni ska få höra.

I dagens öron låter det som: Kvinnor till helgen. (Och eftersom detta handlar om oss, så är jag naturligtvis med på ett hörn.)

Imorrn är det Kalle.'

}

0 kommentarer:

Skicka en kommentar