$datum='2009-02-07'

Med hopp om bättring.

($skribent='kalle danielsson', $tid='22:55') {

'Ok, då var det dags. En blogg. Ett moln. Allt det där. Det är fortfarande lördag och i ett första inlägg kan det väl vara på sin plats att presentera sig lite. Men jag har inte riktigt haft tid för det här idag. Min mamma är på besök från den lilla byn i Jämtland där jag växte upp. Jag också jobbat i gitarraffär, städat, tvättat, försummat skolan (eftersom jag pluggar till arkitekt där även helgen bör användas till skolprojekten) och funderat över vad jag ska skriva på min dag.

Först och främst: Anledningen till att jag skriver här är att jag spelar i musikbandet Holy Madre. Till en början var det gitarr men nu har jag blivit trummis eftersom jag ansågs vara den minst intelligenta i bandet. Nu går vi i väntans tider. Skivan är på gång och senare i vår gör vi entré på scenen.

Men idag har jag alltså hängt med min mamma. Vi har ätit thaimat, druckit vin och tittat på schlagern minsann. Rätt låt vann. Tack vare mamma har jag idag också tagit mig iväg på en reguljär biovisning för första gången på mycket länge. Jag hade höga, men ändå låga, förväntningar på den film som jag hoppades skulle kunna rädda den svenska spelfilmens ansikte - De ofrivilliga - och de infriades. Skandal att den inte fick någon bagge häromveckan. SKANDAL! Inte för att jag sett de andra filmerna, men jag kan bara tänka mig hur dåliga de är när till och med den hyllade Låt den rätte komma in inte höll måttet. Ok, här sitter jag och vintycker på lördagkvällen, men är det inte det som är att blogga? Annars kan jag för de som inte sett den rekommendera den gamla Holy Madre-medlemmen Jacob 'Joppen' Frösséns En film om Olle Ljungström.

Så, då var mitt svammel snart slut och jag ska återgå till mamma, teven och den ordlösa kommunikation som endast mor och son kan uppbringa. Som soundtrack till detta vill jag bjuda på en spellista med låtar där ord är överflödiga. Tiga är guld.

Är det Fredrik imorgon?'

}

0 kommentarer:

Skicka en kommentar