$datum='2009-02-08'

Söndag

($skribent='Fredrik Hermansson', $tid='21:19') {

'Mitt namn är Fredrik Hermansson och jag spelar klaviaturer med både Johan borgert och Holy Madre. Jag spelar klaviatur i en mängd andra sammanhang också. Jag är nämligen en så kallad yrkesverksam musiker. Det innebär, i mitt fall, att jag ibland får betalt för att spela. När jag inte får betalt spelar jag oftast ändå. På det sättet skiljer jag mig ifrån t.ex en spelautomat eller en rörmokare också för den delen.


Nu är det ju finanskris och det har jag firat genom att skaffa en fin replokal på Södermalm. Där finns ett stort tyskt piano som jag har lärt mig att älska. I dag släpade jag dit ett oljeelement också, så i morgon kommer jag att kunna öva utan mössa. Det kändes meningsfullt att värma upp lokalen, särskilt som det pågår nåt slags februarihelvete utomhus. Allt som kan hjälpa mig att ta mig igenom den här slaskmånaden känns välkommet. Lyckligtvis är dom förmildrande omständigheterna många. Här följer en liten lista utan rangordning:


Min flickvän
Vår fisk, Eivor
Den redan nämda lokalen och det tyska pianot
Spotify
J.S. Bach
Johannes Brahms
Leon Russel
Steve Kuhn och Steve Swallowss duoplatta "Two by two"
Le Clézio
Den turné med Carl Johan Vallgren som inleddes i fredags kväll i Uppsala och kommer att vara min huvudsyssla t.o.m . med femte mars. I går var vi i Gävle konserthus och jag fick spela på en fantastisk Steiwayflygel. Trots att vi gick av scen vid halv tio så hann vi med sista beställningen på Pelikan. Detta tack vare att det äntligen är motorväg hela sträckan. Fucking på tiden!!! I logen läste jag på om Rickard Wagner. Han verkar ha varit en allt igenom vidrig människa. Råantisemit och psykopat, men med ett kul valspråk: "Världen är skyldig mig allt jag behöver".
I afton'

}

0 kommentarer:

Skicka en kommentar