$datum='2009-02-20'

Om du tror du är sexig, skola om!

($skribent='johan borgert', $tid='11:01') {

'Jag fick ett sms inatt om att vår nya låt "Hot om sex" spelats på Riche. Tror att jag vet vem som spelat den.Har inte träffat honom sedan jag var ett barn. Eller rättare sagt tonåring. 96. Eller snarare 97. Vi var ett band kallat Scott, som av någon anledning fått skivkontrakt med Warner.Vi hade inga låtar direkt. Inga riktiga amibitioner heller. Förutom att vi tyckte att vi var väldigt bra. Precis som nu. Jag spelar min musik för att det är den bästa musiken. För mig.

Mannen som tydligen kommit över våra nya låtar (jag tror jag vet hur) heter Magnus. Vi lånade hans lägenhet för att kunna gå på vår första Bindefeltfest. Taxi från lägenhet. Lite senare tog en av bandmedlemmarna polisbil hem.

Magnus var vår A&R. Ett skivbolagsuttryck. Vi förstod inte riktigt skivbranschen. Men vi gillade Magnus. Jag förstår inte skivbranschen nu heller. Men Magnus verkar gilla mig. Hoppas att vi ses snart.

Skivbranschen är den direkta orsaken till att jag inte gjort en skiva på svenska sedan 2004. Eller nja...det beror nog kanske mest på mig själv. Min ovilja att spela min musik för andra, samtidigt som jag tycker att det är det roligaste som finns. Men förra våren sa det "poff" igen. Och jag gjorde låtar. För mig. Igen. Och en av dem heter "Hot om sex". Den handlar om att killar också kan säga nej till sex. Punkt. Jag önskar att ni skulle kunna få höra den nu. Men den är inte ens färdigmixad. Ni och jag får vänta. Men jag hoppas att vi kan göra det tillsammans. I låten "Hot om sex" görs dock ingenting tillsammans. Förutom närmanden.

På Magnus tid spelade vi in i en studio med pool. På min tid, nu, så spelade vi in i en lada, i en skog, vid en sjö. Jag gillar nu. Ingen budget och stora hjärtan.

I dagens öron har jag "Det finns bara en av den och det är den" (Martin Leandertz).
Och Magnus....fortsätt spela oss! Ha det!'

}

2 kommentarer:

Anonym sa...

wow!

Anonym sa...

Hahaa, underbara Borgert :)

Skicka en kommentar