$datum='2009-02-26'

Sportlov

($skribent='Eric Persson', $tid='19:28') {

'Denna dag har tillbringats på resande fot. Den började med en tågresa från Peking, fortsatte i en bil mot Sälen. Det är sportlov. Jag och farsan ylade Hall & Oates på vägen upp - allt är som det ska. Det ska åkas utförsåkning. Har laddat mobben med en massa disco, man åker ju så mycket bättre med ett soundtrack... Jag skulle gärna delat med mig av denna fantastiska playlist, men den ligger som sagt i min nalle. Lovar att återkomma i ämnet. Och tyvärr finns varken Larry Levan- eller Leroy Burgessgrejerna på spotify. Men lite nydisco och ett par gamla favoriter kan jag ju alltid bjuda på.

Tågresan spenderade jag med litteratur som avhandlar den nya musikindustrin. Mervärdets betydelse, den långa svansen osv. Min f.d combo Jonas tipsade i veckan om en rolig nyhet angående just mervärdesförsäljning. Josh Freese (Guns N' Roses, Devo, NIN mm) ska tydligen släppa soloskiva och bjuder i samband med detta på en rad otroliga mervärdespaket. Är det rent av detta som är holymadres framtida marknadsföringsmodell? Paketen kanske skulle kunna innehålla en affärslunch, en ålandsbåtskonferens; eller racketsportutmaning? Eller varför inte en vintersportweekend med bandet?

Näe, nu väntar köttbiten och afterskin på mitt engagemang! So long friends!'

}

0 kommentarer:

Skicka en kommentar