$datum='2009-03-15'

Att vända luggen efter vinden

($skribent='Fredrik Hermansson', $tid='23:24') {

'                     Efter att ha känt mig som en vandrande finanskris de senaste månaderna fick jag äntligen in några ören på kontot. Som om inte det vore nog gick det upp för mig att jag ser ut som max 29 och ett halvt om jag lägger luggen från höger till vänster istället för tvärtom. Dessutom var det fredag och jag hade en nästan ledig helg framför mig. Eftersom jag både såg ut och kände mig väldigt ungdomlig, så passade det upplägg min kära modestuderande flickvän flickvän Disa hade i sin linda  mig helt perfekt. Vi började med hämtmat från Agra Tandoori och sedan bar det av till det lilla märkliga hålrummet under S:t Eriksbrons östra fundament. Denna plats är det närmaste man kommer Flykten från New York i Stockholm och kvällen till ära serverades det rosa bubbel. Den som bjöd var Disas klasskamrat Erik, som fyllde 25 år. Efter drinken bar det av till en lånad lägenhet nånstans vid Zinken där jag fick äta tårta ackompanjerad av bloggelectro och annan musik som är populär på sammankomster med elever från Beckmans designhögskola. Jag hade riktigt trevligt och Erik är verkligen en gullig kille. Den föryngrande luggen till trots, tog jag och disa det gemensamma beslutet att avstå från rave på svartklubb i Solna till förmånen för Marie Laveaus bar. Trots detta initiativs gubbiga natur, fick vi (till vår stora förvåning) sällskap av halva Disas klass. Vi mötte upp Martin Höper, Moussa Fadera och Klas Gullbrand, Tony stod i baren - ordningen var återställd. Kvällen slutade i dimma... jag minns en grillkorv.
                 Lördagseftermiddagen var sedan tidigare vigd för repetitioner med Disas och mitt lilla musikaliska projekt som en så länge går under arbetsnamnet Disa Treutiger i brist på annat. Holy Madre-medlemmen Kalle Danielsson dök upp vid halv fyra-snåret och förgyllde disas och min tillvaro med både lysande gitarrspel och användbara tips om hur man spelar Jaco Pastorius-flagioletter på Disas julklappsbas. Jag vill här passa på att tala om att den spelning med Disa på Speak Easy, som Kalle nämner i föregående blogginlägg, är flyttat. Nytt datum är 23e April. Förhoppningsvis med basfiol denna gång.

              Jag fyller 31 på torsdag. Detta tänker jag fira med att sätta mig och äta dagens husman på nämda Speak Easy. Jag kommer att vara där från kl 19 och alla är välkomna. Trevligt ställe med modesta priser på både mat och dryck.

                        Lördagsrepet utvecklades till förfest och kvällen forsatte först på utmärkta Knast. Efter ännu mera Beckmanshits och trevligt umgänge gick vi vidare till fantastiska "K", karaokebaren vid Odenplan. Skönt att koppla av från klubbmusiken med lite Whitney-hits och några pinchers öl. Även denna kväll avslutades i dimma. det sista jag minns är Kalle som pratar om Todd Rundgren.


           Idag har jag lagt lite keyboards på Sigtunalegenderna LDOA (a.k.a Karl Larsson) -s nästkommande skivutgåva.  Tänk mera Jill Johnsson och mindre Lykke Li, sa Kalle-som förresten fyller 30 om en vecka. Sedan var det rep med Henrik Dorsin som ger de två sista föreställningarna av "Godkänd kvalitétsunderhållning" någonsin nu i Mars. Det är utsålt sedan länge, men kolla gärna in den ryska pausunderhållningen från melodifestivalhelvete i lördags och kom gärna förbi Speak Easy nu på torsdag och den 23e april. Nog så!
'

}

0 kommentarer:

Skicka en kommentar