$datum='2009-03-10'

jag tål inte att se den

($skribent='Martin Leandertz', $tid='21:47') {

'ta bort den. Den är fruktansvärd, helt horribel. Om den så kunde flyga skulle jag klippa den i bitar. Jag har köpt en matta, en sk. Kelim. Och fy fan vad den är ful. auktionsverket i Frihamnen, spännande att testa nåt nytt. Ja, det var kul (på ett grovt självironiskt sätt), och nästan värt 500 spänn som jag betalade för mattan. Men nästa gång ska jag gå på visningen innan. Auktionsverket har verkligen en bra, enkel och relativt snygg hemsida. Bilderna på mattorna var väldigt fina och vi fastnade för en matta med lågt utropspris, 1000 kronor, så vi bjöd 500 kr via Internet (sk. clouding), det kunde man, så det gjorde vi (det tar någon vecka att få kundnummer för att bjuda på nätet, så vet ni det när ni nu kastar er på www.auktionsverket.se). Det fanns då (söndag) mattor med utropspris mellan 1 000 kr och 60 000 kr. Tänkte att de stackars barn som knutit dessa mattor nog var klart äldre än jag idag, så det var inget hinder.
Idag var vi och hämtade ut objektet, nr 8686. Jag begriper det inte, men när vi kom hem med den här, vad det nu är, så tog det ganska exakt 56 minuter innan den låg i källarförrådet. Den kan behöva mogna litet, eller så kanske det är vi som behöver mogna litet. En sådär... 50 år. Den kommer nog till pass en dag, men inte här i hippa Kärrtorp. Min livs-, kel- och mattkamrat hade boostat mina förväntningar tidigare idag och gjort research i ämnet Kelim-mattor. "De är tidlösa, men trendiga och passar fint in i skandinavisk miljö" - Realy! då är inte det här en Kelim-matta. Tidlös? Den här dog för 60 år sen!

Det var EN liten sak i mitt liv som kan formuleras med alldeles för många ord. Precis på min bloggeriblogg-dag så inträffade massa andra mindre knappt nämnvärda saker. Ett axplock:
Dagen börjar med 1-1 i squash mot Bogart.
Därefter duschade vi med en mer känd namne med efternamnet timell. Jag kan lätt dementera att han pratade om tvål, varandra.. och utbrast i ett -"jag får bilder" (nytt snickerisnack program lär komma också)
Jobb 8 to 5
Bogart och Benny Andersson ska fika med 90-tals oraklet. Som kommer lyft skivan "Högt över stan", grattis alla 3
"Mattincidenten"
Packa inför 1 dags skidresa i sälen
Innan man ska lägga sig så hörs röster utanför rullgardinen, en jubelidiot har glidit 3 meter ner från gångvägen utanför med sin skåpbil och man håller nu på att vinchar upp den. det är en gångväg precis (verkligen precis) utanför fönstret. Hur kunde vi inte höra det?

I morgon, andra onsdagen i rad med en blogg från svenska alperna.
'

}

0 kommentarer:

Skicka en kommentar