$datum='2009-03-17'

jaha, vad gör jag nu?

($skribent='Martin Leandertz', $tid='20:23') {

'... nu har jag blivit bestulen av 4 minuter på mitt bloggdygn och det känns ju inte alls faktiskt... 
men grejen är den, att det kanske är just därför jag har glömt att det är min dag idag. flera gånger idag har jag blivit påmind om att det är jag som ska förgylla din dag med några rader.. jag har helt enkelt glömt bort. Och nu, när jag blivit påmind för sista gången känner jag inte feeling. Hur gör man Anna Järvinen? Hur får man feeling?


... det tog en stund!

och så satt jag där vid middagen och funderade på olivolja. Olivolja är gjort av oliver, jo, det är så. Och grekland är ju känt för oliver. Men olivolja förknippar vi med Italien. Ok, jag funderade inte mer på det. Men det finns gröna och svarta oliver, och de där mitt emellan. Då börjar man ju givetvis fundera på rasism. Undrar vem som var förtryck och när ett eventuellt frihetskrig utspelade sig. Eller de kanske helt enkelt inte kommer överens. Jag har då aldrig sett en burk eller konserv med både svarta och gröna oliver. Personligen tror jag inte att oliver av olika färg skulle ha några som helst problem att umgås och växa som frukt sida vid sida. Och uppenbarligen finns det de som "gör det" med varandra eftersom det finns de där, mitt emellan. Såg American History X här om kvällen. Precis lika mycket som jag tror att levande varelser som oliver utan hjärna kan leva med varande i symbios, lika lite förstår jag hur människor med det mest fantastiska verktyg, hjärnan, kan blir så JÄVLA , det finns inte ord, så att man lever för att förtrycka, fördriva och förgöra en annan människa på grund av dessa skal.

Hmm, jag lovar att när jag började skriva förra stycket hade jag inte en aning om hur stycket skulle sluta. Men jag är rätt nöjd. Imorgon är det lill-lördag, men till vilken lördag, den förra eller den som kommer? Puss och godnatt
'

}

0 kommentarer:

Skicka en kommentar