$datum='2009-04-17'

Hagelslag!

($skribent='johan borgert', $tid='20:47') {

'Läste för ett tag sedan att det tydligen är någon trend i att göra covers eller coverskivor. Hoppas att ni senare i år inte kommer att fälla ner oss i den fällan bara för att vi gjort en cover av en holländsk låt.

Jag spenderade för några år sedan en tid i Eindhoven där jag jobbade med fotbollsspelande robotar på Philips. Genom vänner jag fick i det underliga landet kom jag i kontakt med musik av artisten Spinvis. Särskilt låten Smalfilm, som gjorde stort intryck på mig, även om jag förstod hälften av vad han sjöng. En kompis till mig översatte den till engelska och sen gjorde jag en svensk version som uppmärksammades i nån holländsk radioshow, där Spinvis intervjuades. Nu har vi gjort en ny version för skivan. Kolla in videon till orginalet här. Och i sommar/höst så får ni höra vår version.

Imorgon är det lördag och då äter vi hagelslag på sista frukostmackan. Ett holländskt fenomen. Strössel på mackan. Inte som glasströssel. Lite mer poröst. Får ni chansen, köp!

God helg!'

}

0 kommentarer:

Skicka en kommentar