$datum='2009-04-16'

Ljusteknik och domslut

($skribent='Eric Persson', $tid='23:32') {

'Idag har jag hjälpt till att tända ljus åt Maia Hirasawa. Det var första gången för mig. Första gången jag ställde mig bakom ett ljusbord alltså. Förhoppningsvis var det ingen som märkte det. Jag körde lite blått, lite rött och lite gult. Det gick helt okej, tror jag. Sen var det en tjej som såg till att ett gäng rislampor i olika format hängdes upp som planeter ovanför scenen. Det blev mycket fint! Det är viktigt med ljus.

Imorgon faller domen för piraterna. Jag undrar hur det går, dom åker nog dit faktiskt. En annan som åkte dit i veckan var Phil Spector. Jag vill minnas att jag läste en mycket märklig story Lennart Persson varit med om för en massa år sen. Hur han och ett gäng journalister var med om en gisslanliknande historia i Spectors bostad. Hur mr monsterproducent med ena handen på revolvern tvingade sina besökare att lydigt sitta kvar och lyssna till större delen av hans låtskatt, vilken han med en psykopats inlevelse framförde på sin orgel. Näe, han verkar riktigt kokobäng den mannen. Arton år i bur tror jag att han fick. Han är väl runt sjuttio eller så. Och kommer antagligen inte hinna avtjäna sitt straff innan han trillar av pinn. Och tur är nog det.'

}

0 kommentarer:

Skicka en kommentar