$datum='2009-04-14'

Påsken avslutad

($skribent='Anders Bennysson', $tid='01:04') {

'Jag avslutade mitt påskfirande med att se den nya filmen om Che Guevara. Benicio del Toro var väldigt duktig och på det stora hela var det en helt okej film. Men kanske hade det varit ännu roligare om man fått ett lite mer personligt porträtt på honom, detta var mer en i raden av porträtt på honom som ikon med hundra procents rättvisepatos. Jag har i och för sig inte stenkoll på honom, men vill minnas att jag läst att han var rätt rejält fåfäng och självmedveten om hur han ville bli presenterad. Hade varit kul att se lite av. I och för sig tycker jag att den kubanska revolutionen i sin helhet är intressantare en historien om mannen, myten, legenden, men det här blev varken hackat eller malet. Är inte alla Steven Soderberghs filmer lite på det viset? 
Filmen Milk var en annan halvbra film om en man som var större än en man och det finns något hos de där Hollywoodregissörernas filmer som irriterar. Alltså rätt devota porträtt av hjältar som har alla svaren hela tiden. Jesus - också rätt tråkigt porträtterad redan i boken. Oj detta blev halvvägs till en recension som jag är snäppet för trött att ro iland. Det var ju inte meningen. Nattinatti!
'

}

0 kommentarer:

Skicka en kommentar