$datum='2009-05-08'

Ett misslyckat försök att va modern

($skribent='Eric Persson', $tid='17:51') {

'Igår åkte jag tåg. Tänkte att jag skulle blogga från mobilen, tågblogga. Det gick inge vidare. Jag fick fördriva min tid med ett korsord i Kupé istället. Har aldrig vart nån mästare på det där med att trixa med ord. Man ser en massa bokstäver, men orden då, vad ska det bli för ord?! Som den här, minns ni den?

Det är högläsning som gäller:

Rotmos
Potatismos
Plåttermos
Äppelmos

Jag gick i alla fall på den, när jag var barn. Det är jag ju inte längre, barn alltså. Även om jag uppför mig som ett alltför ofta. Det är på tiden att växa upp; planera för framtiden; skaffa jobb osv. Bestämma sig. Lokförare kanske?

Vi är i detta nu på Strand, har precis soundcheckat. Och nu ska vi få mat i magen. Lite nervösa men peppade inför kvällen. 22.30 är det livepremiär för det nya. Ni kommer väl?'

}

0 kommentarer:

Skicka en kommentar