$datum='2009-05-08'

Vad gjorde Borgert där?

($skribent='johan borgert', $tid='10:28') {

'Ikväll har vi det ärofyllda uppdraget att agera förband till ett annat band. Det har jag gjort förut. Många gånger. Det passar Holy Madre som handen i handsken. Eviga underdogs från pelvislandet.
Konstigaste förbands-, eller förakts-, spelningen jag gjort var nog innan Maria McKee på Nalen för många år sedan. Vet faktiskt inte vad jag gjorde där riktigt. Det noterade Dala-Demokraten också (eller om det var Falu Kuriren). De hade alltså skickat en kille från Dalarna för att recensera Maria McKee, men följden blev en stor rubrik med titeln "Vad gjorde Borgert där?". Ja, inte vet jag. Jag satt där, på en låg scen, spelandes mina låtar, de som jag gillar. Recensenten irriterade sig ofantligt på att han inte ens såg mig. Ja, jag säger då det... Jag var åtminstone bättre än Maria. Enligt mig själv.
Ikväll står vi upp och kommer inte sätta oss ner förrän vi somnar. Jag längtar. Ses förhoppningsvis ikväll!

I dagens öra: Före förbandet!'

}

0 kommentarer:

Skicka en kommentar