$datum='2009-02-23'

 

($skribent='Anders Bennysson', $tid='20:13') {

'Idag blev jag ännu lite äldre och firar det genom att sitta på den sämsta restaurangen i Stockholm. Tabac i Gamla stan vid Kornhamnstorg. Det är psykadeliskt hur ointresserade personalen här är av att hantera mat och dryck och kunder. Vet inte varför jag brukar hamna här förutom den anledningen att jag jobbar runt hörnet. Jag tror att man kan kalla stället för en klassisk turistfälla. På sommaren i alla fall för då är det rätt skönt att sitta här på uteserveringen. Men nu går jag mest hit för att det är så otroligt kul att uppleva den dåliga servicen. De slår hela tiden nya rekord. För att få beställa ett glas bubblande tog det 40 minuter innan mannen med mjukisbyxorna slutligen skred fram emot mig. Och då var han charmigt nedlåtande och sömnig. Kvinnan med mörkt hår stirrar ut i intet och sms:ar med någon kompis. Ska bli otroligt intressant att se hur det kommer gå med maten och hur jag kommer att må imorgon. Den brukar vara väldigt flottig och osmaklig precis som jag vill ha den.

Men jag förstår varför de är som de är. Varför de mår så dåligt och varför ingenting som serveras från köket smakar något. Det är chefen. Jag har haft en sådan chef. En snål en som säger till kocken att spara på räkorna i pastan för att vinstmarginalen måste bli större. När jag jobbade som kallskänk på Café Piccolino under en sommar på 90-talet så hade jag en sådan chef. Hon sa att jag höll på med Robin Hood-fasoner när jag la två salamiskivor i stället för en på de torra mackorna för 50 spänn. Hon betalade inte sjukhuskostnaden när jag skar av mig en centimeter av pekfingret och hon spred en allmän vibb av att jag och resten av personalen var värdelösa. Precis samma blick har den här chefen. Den är upphetsande.  Oj nu verkar det bli dags ändå att beställa tapas, hej!
'

}

3 kommentarer:

Tobias Rydén sa...

Har du gått och blivit anonym? Passar bra när man är krogkommissionär.

Vi verkar ha något fel på formen på sidan. Ingen rubrik, ingen tid, ingen skribent och ingen startklammer för ditt inlägg.

Grattis på födelsedagen!

Martin Leandertz sa...

Grattis! Inte visste jag. om så så hade jag bjudit på pasta rolls. en annan dag. Tycker du fått till en skön hat erotik här. Det liksom pyser om miljön, som ett äckligt swinger glam. Tabac? hmm får gå dit oftare! Smalfilm? when can I hear it? mars? ha några sköna avslutande timmar på bemärkelsedagen. /M

Anders Bennysson sa...

Okej, glömde i och för sig skriva rubrik för inlägget men mitt namn borde ju stå där...
Apropå Smalfilm så kolla med Johan han har inloggningsuppgifterna till låtarna och var man kan ladda ner dem. Ha det göt!

Anders

Skicka en kommentar